Sayfalar

11 Mayıs 2014 Pazar

yasaMA, yürütME, yargı-la-MA

Ben demokrasi falan istemiyorum, en azından günümüzde bahsi geçen şeklini, "temsili" olanı. Sahi temsili demokrasi gerçekten demokrasi midir ki?..

Bana biçilen hiçbir gömleği giymek istemiyorum, giymiyorum, giymeyeceğim de... (Becerebiliyorlarsa deli gömleği giydirebilirler bir tek.)

Ben kimsenin benim adıma karar falan almasını/vermesini istemiyorum, kimse adına da ben bunları yapmıyorum/yapmayacağım. Hem o "kimse"ler kim oluyorlar da benim hayatımı etkileyecek kararlar alabiliyorlar? Hiç kimse benim adıma yasama faaliyetinde falan bulunmasın. Ben kendi hayatımın yasamasını toplulukdaşlarımla yaparım; tartışa tartışa, uzlaşa uzlaşa...

Hiç kimse bir şeyleri yürütmesin abi, biz yürütelim. Zaten bunların yürütmesinin ne olduğu ortada. Tamamen yanlış anlamışlar ya da yanlış anlamamışlar da öyle uyguluyorlar işte, bile isteye... Kendi yasamamıza göre kendi yürütmemizi de yaparız elbet. Almış olduğumuz kararları uygulamayı kimseden öğrenecek değiliz.

Yargı mı? Ben kimim ki başkalarını yargılayayım? Ben kimim ki bir takım ortak doğrular (!), normlar belirleyip sonra buna uymayanları cezalandırayım? Yargı falan olmasın benim topluluğumda! Herkes kendi kendini, kendi yolundan giderek gerçekleştirsin, daha ne isterim... Kimse de kimseye karışmasın.

Dördüncü güç medyaymış ya hani... Kimin gücü, kime karşı, kimin yanında?.. Neyi yansıtacak, neyi yansıtmayacak; bu kararları neye göre alacak; e ayrıca hangi birine yetişecek? Çok büyük her şey, çok; yetişemez, istese de yetişemez; çok iyi niyetli olsa da yet(işe)mez, yet(işe)meyecek...

O yüzden diyorum işte...
Küçülelim.
Küçülmedikçe içimizdeki dev ortaya çıkmayacak.
Küçülmedikçe büyüyemeyeceğiz...

-----------------------------------------
Eğer bu veya diğer bir yazım -veya eylemim- bir yerlerinize dokunduysa; sizi mutlu ettiyse, ilham verdiyse, düşündürdüyse, bir şeyler yapmak üzere harekete geçmek için teşvik ettiyse vs. ve buna karşılık olarak bana para veya başka bir armağan iletmek isterseniz bi' ses verin lütfen: emreertegun@gmail.com

1 yorum:

  1. "Küçülmedikçe büyüyemeyeceğiz".... Çok güzel bir tespit.
    MAKİNE'nin amacı herbirimizi deli gömleği içinde yaşatmak. O gömlekten çıkmayı becerenler küçülmeyi seçebilir.

    YanıtlaSil

Yazıyla ilgili yorum yapmak için...