Sayfalar

2 Ocak 2014 Perşembe

#küçükşeyler

Bu bir güzellik hareketi fikri ve aklıma geleli 7-8 ay oldu galiba. O sıra 2-3 kişiyle paylaştım (pek heyecanlandılar) ve geliştirmek üzere demlenmeye bıraktım. Ara ara aklıma gelse de hep sonraya bıraktım bu fikri geliştirmeyi, ileriye götürmeyi. Ama öyle görünüyor ki ben bu işi bu şekilde kotaramayacağım Toplumsallaştırırsam ve birileriniz de el verirse, birlikte çıkarabiliriz belki ortaya, hımm?

Ben aklımdakileri yazayım ama bütün bunlar tartışılmaya ve geliştirilmeye açıktır efen’im.

NE? Aslında fikir çok basit, küçük küçük şeylerden ortaya çıkacak bir bütünü işaret ediyor.

Ana fikir, gündelik hayatımızda yapıyor olduğumuz küçük güzellikleri paylaşmamız üzerine kurulu.

Burada sivil toplum örgütlerindeki gönüllü çalışmalarımızdan veya bunun gibi örgütlü güzelliklerden ziyade daha kişisel, daha minik güzelliklerin paylaşılması geçiyor içimden. Sokakta gördüğümüz yaşlı teyzenin poşetlerini taşımaya yardım etmeyi, yolda gördüğümüz bir taşı, arabaların kaza yapmasına yol açmaması için kenara almayı, hiç tanımadığımız bir insana bir anda kitap hediye edivermeyi falan kast ediyorum yani.

Bu arada yaptığımız güzelliklerin yanı sıra bize yapılanları ve şahit olduklarımızı da paylaşırız mesela…

NEDEN? Küçük güzellikleri paylaştıkça hem birbirimizi gülümseteceğiz hem de birbirimizden ilham alacağız. Yapıyor olduğumuz güzelliklerin daha fazla farkına varacak, yapabileceğimiz başka başka güzellikler olduğunu örneklerle göreceğiz ve daha da fazlasını yapmak için güçleneceğiz.

NEREDE? Bu güzellikleri elbette her yerde yapacağız. ((:

NASIL? Twitter’da # kullanarak (örneğin #kucukseyler) ve facebook’ta bir “küçük şeyler” sayfası açarak bunu yapabileceğimiz gibi, basit bir web sitesi ile de yapabileceğimizi düşünüyorum. Sadece sosyal medya üzerinden yaparsak hemen bugün başlayabilme gibi bir şansımız var, bununla birlikte bir web sitesi oluşturduğumuz takdirde, belki araya birkaç hafta veya ay girebilir ama çok daha verimli bir şekilde arşivleme vs. olanağı doğar. Mesela kişilerin hesap oluşturarak girdiği bir sistem yaparak, yapmış olduğumuz “küçük şeyler”i alt alta görebiliriz. Hatta haftanın, ayın en güzel “küçük şeyler”ini seçme gibi acayiplikler de mümkün olabilir…

NE ZAMAN? Valla ben aylardır bekliyorum, mümkünse hemen. Web sitesi kurmayacaksak, yukarıda da belirttiğim üzere zaten hemen başlayabiliriz ama kuracaksak biraz hazırlanmak ve teknik işlerden anlayan birilerini bulmak gerekir. Bir miktar para da gerekir mi, yoksa gönüllülük esasına göre kotarır mıyız, bilmiyorum.

KİM? Dileyen herkes bu çalışmaya katılabilir. Lütfen bana yazın. emreertegun@gmail.com

Sonradan Not: Dün yazıyı bitirirken "Bana yazın" dedim ama kurtlu bir insan olduğumdan mütevellit, dayanamayıp hemen bir Facebook sayfası açtım ve oradan da fikirlerinizi paylaşabilirsiniz. Galiba 1-2 gün içinde #küçükşeyler'imizi paylaşmaya başlayacağız... ((:

-----------------------------------------
Eğer bu veya diğer bir yazım -veya eylemim- bir yerlerinize dokunduysa; sizi mutlu ettiyse, ilham verdiyse, düşündürdüyse, bir şeyler yapmak üzere harekete geçmek için teşvik ettiyse vs. ve buna karşılık olarak bana para veya başka bir armağan iletmek isterseniz bi' ses verin lütfen: emreertegun@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazıyla ilgili yorum yapmak için...